اصلاح طلبان خوزستان
پیوندها

Name

مهرانگیزکار

مصطفی معین

مصطفی تاجزاده

محسن کدیور

محسن سازگارا

علی افشاری

عبدالکریم سروش

عباس عبدی

آیت الله منتظری

صادق هدایت

شیرین عبادی

سید محمد خاتمی

واقعه دانشگاه امیر کبیر از دید انصار حزب الله

سخنرانی فاطمه رجبی

اظهارات جالب آیت الله جوادی آملی

خاطرات رحيم صفوي از كرباسچي و عبدالله نوري

گفتگو با مسعود ده نمکی

سخنرانی جنجالی روح الله حسینیان

گفتگو با بهزاد نبوی

گفتگو با دکتر الهه کولایی

مناظره سيدمصطفي تاج‌زاده و الياس نادران درباره انرژي هسته‌اي

نامه سرگشاده تاجزاده به احمدجنتی

نامه‌ی اكبر گنجی به دكتر عبدالکریم سروش

نامه سرگشاده علی افشاری به رئيس قوه قضائيه ايران

گفتگو با محمد رضا خاتمی

آیت الله العظمی منتظری

فیلتر شکن

نوشته های پیشین ایران،شش حکومت،یک ملت

خشونت در پناه دين

حسين (ع) رهبرديرين دموكراسي

متن کامل دفاعیه خسرو گلسرخی در بيدادگاه نظامی

مردی با عبای شکلاتی

نامه دختران اصلاحطلب!!!!!!

ستاره دار شدن محمود احمدی نژاد

مجلس هفتم ايران ؛ ترس از دانش آموزان ایران

نشست صميمی دکتر تاجزاده

آرشیو وبلاگ دی ۸٦
آبان ۸٦
مهر ۸٦
شهریور ۸٦
امرداد ۸٦
تیر ۸٦
خرداد ۸٦
اردیبهشت ۸٦
فروردین ۸٦
اسفند ۸٥
بهمن ۸٥
دی ۸٥
آذر ۸٥

لینکهای مرتبط
شاخه جوانان کرج
جوانان جبهه مشارکت آمل
اصلاحات گامی به پیش
امید معماریان
شيرين عبادي
من عصیان می کنم پس هستم ....
اکسير عريانی
کامران هومن
به دنيا بگوييد بايستد
اشک ماه
discas
آخرين نفس
فتو بلاگ مستان
صنم اینجاست
دلتنگيها
برق الکترونيک
ای همه ی وجود من
خودت بيا
بارون مياد
دهکده عشق
سکوتِ سرخِ پاییز
بانگ جرس
تنها در یک نگاه
کدهای جاوا
کدهای جاوا
دايره...دايره...دايره
جايی برای همه
واژه رنگ زندگی است
شاخه جوانان غرب تهران
شاخه جوانان اراک
شاخه جوانان مازندران
اصلاحطلبان بيرجند
مجمع وبلاگ نويسان اصلاحطلب
اگر فردا بيايد
سوپر استار سينمای ايران
قصه عشق
بهار اشعار
ستاره های روشن
پرسه نشينان تنهايی
کانون پرسه نشينان تنهايی
بهزاد بهادری
پاورچين
اطلاع رسانی مشارکت
میرزای ایرانی
میرزای ایرانی

ابلهی که همه چیز میدانست ترویج زبان عربی در ایران Beautifull _ For ever مسافر دشت شقایق ایرانیان پاک سرشت تنها محبت مهربونی پاسارگاد رایانه اهواز رهاتر از رها هم آوا فوتبال برتر هجو و طنز دهکده ایرونی ماچوپیچو جادوی سکوت شکلات داغ مرد آریایی انسان بودنی است مجمع اصلاحاتیون مننقد به حکومت می خواستم بگم و اما خوزستان بی خداحافظی دورم از تو اما ... یک نخ سیگار اشک ولبخند بانکدار بزرگ درد دل یه... شب روشن پزشک 78 بی خیالی یک انسان
اشک قلم چرخدنده عمو لره چلسی دردونه loVeS بند209 کیمیا انوش قوپوز صورتی مرضیه گل یخ ایستگاه یادداشت وبلاگ من فریاد ایران دوزخ سرد دختران بلا کیمیای ناب وطن پرست مسافر صحرا هم واژه آزاد اهواز کیانپارس رهجویان گمنام تمام نا تمام من هفت شهر آرزو آن سوی بی سو ندای مردم خاموش گاه نوشته های من یادداشتهای یک وبلاگر صاحب دلم : پرسپوليس حرف های یه دختر غمگین

خشونت در پناه دين

قدرت فساد آور است وقدرت مطلق فساد مطلق!

وسوسه های قدرت تا آنجا پیش می رود که عده ای تمامت خواه، دین رحمانی و شفقت بار اسلام را دستاویز قدرتشان قرارمی دهند.واژه سکولار برایم واژه غریبی ست.جدایی دین از سیاست.چرا؟!!در انقلاب اسلامی با پرداخت بهای بسیار ،گزاری از ملیت و تمدن باستانی ایرانی به سمت اسلام طی کردیم.و اکنون پس از 28 سال بر سر واژه سکولار متحد میشویم.ظلم و خفقان عصر محمد رضا شاه پهلوی تا آنجا بود که ملت ایران را از تاریخ شاهنشاهی بیزار ساخت وتا ابد با دیدن دو شیر بر پرچم سه رنگشان که نشانه حفاظت از کیان ایرانی است به یاد استبداد و دربار مزدور شاهنشاه می افتند.اما براستی چرااکنون پس از پیروزی و استقرار حکومت اسلامی برای برقراری نظامی سکولار تلاش می کنیم؟براستی بر سر اسلام ناب محمدی ،اسلام رافت،و دین محبت چه آمده!؟اسلامی که کفار مکه را مجذوب کرد ،اکنون چه شده که ایرانیان آن را طرد می کنند؟ نمی دانم شاید پرتاب دانشجویان 18تیر ماه و شکنجه دگراندیشان با گفتن یا حسین تداعی کننده چهره ای خشن از دین شده باشد.اما مگر می شود گفتار حسین را نادیده گرفت.حضرت میفرمایند"آنکه با پندار و یا رفتار خویش دین را خشن معرفی نماید، از معرفت دینی فرسخ ها فاصله دارد".و یا شاید هنگامی که روشنفکران تنها برای انتقاد ار ولایت مطلقه فقیه باید سال های عمرشان را در تبعید گاهها بسر برند،اسلام را دین خفقان و استبداد قلمداد کنیم.به یاد نامه حضرت امیرالمومنین(ع) به مالک اشتر افتادم. که در نامه ای به مالک می فرمایند" ای مالک، بر مردم آنگونه حکومت کن که آنها از تو انتقاد کنند"

در روزگاری که خبرگان رهبری بر این مدعاست که ولایت فقیه را کشف میکند ،نه انتخاب.باید هم بدنبال قداست رهبری بود.اما ،حتی با پذیرش تقدس رهبر،نمی توان از آیه قرآنی" وانا اوایاکم لعلی هدی اوفی ضلال مبین ،من (پیامبر) یا شما بر هدایت یا ضلالت هستیم.بیایید بنشینیم و با هم بحث کنیم.{سبا.آیه 24}. و یا حضرت امیرالمومنین(ع) میفرمایند "فانی لست فی نفسی بفوق ان اخطی. من بالاتر از اینکه خطا کنم نیستم". و همچنین پیامبر اکرم(ص)میفرماید" انتم اعرف به امور دنیاکم و انا اعرف به امور دینکم. شما در اموردنیای خود از من آگاه ترید و من در امور دینتان".حال اگر قداست رهبر فرزانه از حضرت رسول(ص) و امیرالمومنین(ع) بالاتر است که هیچ و اگر خیر،پرسش ای است که بر اساس کدام تعالیم دینی مرجع تقلید را در بین خود تبعید میکنید؟! . چرا بر خلاف گفتار رسول خدا که مخالفان را به مشورت و انتقاد می خواند امثال دکتر صادق زیبا کلام را تنها برای نوشتن نامه انتقاد آمیز به رهبر محکوم به حبس می کنید؟ بر همگان روشن است ،آنگاه که معاویه با تمام نیرنگ و دسیسه اش و با چهره به ظاهر دلسوز و قیم اسلام نتوانست خدشه ای به اسلام وارد آورد.این بنیاد گراهای دینی و راست های افراطی قدرت طلب که فقط پا در جای پای معاویه ها می گذارند هیچ راهی از پیش نمی برند.و با تمام تلاشی که سعید امامی ها به خرج دادند و تلاشهای بی وقفه وزارت.......! زندان ها ،شکنجه ها ،تبعید ها ،و قتل های باز اندیشان و دگر اندیشان که با برچسب مخالفت با دین سرکوب شدند،با همه این احوال ،وقتی در دوم خرداد رگه هایی از اسلام ناب محمدی نمایان شد تمامی ملت ایران بجز قدرت طلبان و تمامت خواهان به آن لبیک گفتند.

 نو یسنده متن: محسن رها

پيام هاي ديگران ()        link        پنجشنبه ٢٤ اسفند ،۱۳۸٥ - محسن رهاو انسان آزاد
حسين (ع) رهبرديرين دموكراسي

 

در زندگي پر بار حسين بن علي آزاد انديشي،مقاومت و ظلم ستيزي برجستگي هايي است كه جوامع بشري هيچگاه نمي توانند از آن غفلت كنند.در سيره زندگي و رفتار اجتماعي امام همام ، دو پيام رسا بر همگان آشكار است.يك پيام كه آنان كه حتي دين باور نيستند ولي كرامت انساني خويش را ارج مي نهند و نمي خواهند سلطه پذير باشند پيام حسين به اينان اين گونه رسا و شفاف است كه اگر دين را باور نداريد و نمي پذيريد در دنيايتان آزاد انديش و راد مرد باشيد.(ان لم يكن لكم دين،فكونو احرارا في دنياكم).او همواره به اطرافيان خود مي فرمودهيهات منه ذله)انسان آزاد نمي پذيرد گرد ذلت بر دامنش بنشيند و اما به انسانهاي دين باور مي فرمايد: كه شما بايد حتي با جان خود از دين و جامعه ي خود دفاع كنيد و نگذاريد حق پايمال شود.حسين بن علي هميشه متذكر مي شد كه دين اسلام،دين آزادي و رافت است و آنكه دين را با پندار و رفتار خويش خشن معرفي مي كند،از معارف ديني فرسنگ ها فاصله دارد.از ديگر براهين دموكراسي حسين (ع) مي توان به شب عاشورا اشاره كرد.در آن هنگاحسين تنها نبود و جمعي از ياران او نيز همراه او بودند.سرنوشت اينان چه خواهد شد،آيا امام اينان را وادار خواهد نمود كه همراه وي باشند و به شهادت برسند ويا آنان را آزاد خواهد گذاشت تا راه خود را برگزينند؟

در ميان كاروان حسين،صرف نظر از زنان و كودكان،دو گروه افراد به چشم مي خورند.يك گروه كه از مدينه همراه امام شدند،افرادي شايسته و مقاوم كه از همان قدم آغازين راه حسين را در هر شرايطي برگزيدند و گروه دوم افرادي كه در بين راه با انگيره هايي دنيايي همچون دسترسي به رهبري و قدرت همراه شده بودند،گروه دوم همان اپور چونيسم هستند كه هنگاميكه اوضاع سياسي را به جنگ ببينند به يقين از حسين جدا خواهند شد،چرا كه آنان از نخست هم با حسين نبودند كه اكنون بخواهند باقي بمانند.ولي حسين در برابر همه ي كاروان يك حرف زد كه همه ي شما مختاريد مرا رها كنيد و راه خويش پيش گيريد كه بر هيچ كدام از شما هيچ زوري نيست.او در اينجا دموكراسي و اپولوژيست را به حد اعلاي خود رسانيد و به هيچ عنوان كاروان خويش را ملزم به ماندن نكرد و آنان را در فضاي آزادي عمل قرار داد. او به هيچ عنوان عقايد و افكار خود را به آنان تحميل نكرد و آنان را در فضاي آزادي انديشه قرار داد. آري اين است رفتار حسيني و حال اينكه در جامعه كنوني كدام يك از كساني كه همچون حسين مسئوليت يك قشر را بر عهده دارند و دم از حسيني بودن مي زنند،همچون حسين رفتار مي كنند و تصميم مي گيرند.كدام يك از آنان مردم را مختار مي گذارند تا راه و انديشه خود را آزادانه انتخاب كنند.كجا اجازه ي اين را  مي دهند كه ملت بر گفتار حسين مبني بر آزاد انديش و راد مرد بودن جامه ي عمل بپوشانند و با وجود نظارت هاي استصوابي چگونه مي توان منزوي نبود؟ اما امر مسلم اين است مردم بالاخص منتقدان زورگويي و نظارت استصوابي بايد متحد شوند تا با مشاركت بتوانند همچون حسين،دموكراسي و آزاد انديشي را نهادينه كنند.حسين به همه ي انسانها آموخت كه چگونه آزاد مرد زندگي و چگونه محكم و مقاوم از حق و آزادي دفاع كنند. 

کپی برداری از متن آزاد است. نو یسنده متن: انسان آزاد                                                       

                                                       * به امید پیروزی *

پيام هاي ديگران ()        link        شنبه ۱٩ اسفند ،۱۳۸٥ - محسن رهاو انسان آزاد
مجلس هفتم ايران ؛ ترس از دانش آموزان ایران

                                                                                                        

انگارهمین دیروزبودکه برای اولین باردرتاریخ کشورایران زنگ دموکراسی توسط سرداراصلاحات،سیدمحمدخاتمی به صدادرآمدودانش آموزان از آن موقع بودکه با حکومت مردم برمردم آشنا شدندوازاین روبه این نتیجه رسیدندکه آری تصمیم آنها نیزدرسرنوشت کشورشان تاثیر گذاراست.پس ازتصویب کاهش سن رای دهندگان از 18سال به 15سال درسال 1379دانش آموزان توانستندعملا تحقق آن نتیجه را پیش روی خودببینند.وچه نیک حضورشان رادرانتخابات مجلس شورای اسلامی اثبات کردند،آنان به خواست نظام،دولت،وکاندیداهای مجلس لبیک گفتند،اما غافل ازآن که قرار نیست آن کاندیداها پس ازعبورخرشان از روی پل انتخابات به حضور آن دانش آموزان وفادارخوش آمد بگویند.پس ازتصویب طرح های نه چندان ضروری ونیک،این بارنمایندگان مجلس هفتم دست به توطئه ای بزرگ علیه قشر دانش آموزان زده اندوآن چیزی نیست جزمحروم کردن قشر دانش آموزان ازبیان عقیده،محروم کردن دانش آموزان ازاحقاق حقوق،محروم کردن دانش آموزان ازاثبات حضور و دریک جمله طرحی مبنی برمحرومیت دانش آموزان ازتصمیم گیری برای سرنوشت کشورشان یا تصویب مصوبه ای شوم با عنوان افزایش سن رای دهندگان از 15سال به 18سال.مگر نه این کلام امام خمینی است که دانش آموزان پایه و اساس مملکتند.آنان گفتار امامشان راهم زیرپاگذاشتند، وفقط به دلایل سیاسی اصول دموکراسی رانابودساختند،تاراحت تربتوانندبه خواسته هایشان برسند.آنان وجودتنها صحنه تصمیم گیری دانش آموزبردانش آموزبانام مجلس دانش آموزی را نادیده گرفتند.مجلسی که سال به سال به طور مستقیم بر آگاهی و اطلاعات سیاسی دانش آموزان می افزاید و آنان را پر بار می پروراند را ناچیز گرفتند. با وجود اینکه محمد رضا تابش رئیس فراکسیون اقلیت و اصلاحطلب مجلس بارها و بارها به نمایندگی از آن فراکسیون مخالفت شدید خود را با این طرح اعلام کرد و او نیز دلیل اصلی خود را مجلس دانش آموزی عنوان می کرد،نمایندگان موافق طرح باز هم به خود نیامدند و کمی تعقل در این طرح نکردند تا ببینند که با تصویب چنین طرحی چه پیامدهای زیان باری بر جامعه دانش آموزی کل کشور وارد می سازند.جالب اینجاست که این مصوبه خودشان است که در میان اهداف دوره های راهنمایی و متوسطه دانش آموزان ،علاوه بر اهداف آموزشی ،اهداف سیاسی نیز قرار گیرد، تا دانش آموزان از لحاظ سیاسی نیز دانایی پیدا کنند،اما آنان به مصوبه خودشان نیز اعتنا نکردند.آنان آنتی کواریانیسم بد را هر چه بدتر اجرا کردندو اثبات کردند که به کهنه پرستی اعتقاد با لقوه و با لفعل دارند و در حفظ آن عقیده و حاکمیت کهنه پرستی تلاش هر چه تمام تر دارند و در نهایت در اقدامی نا آگاهانه و غیر کارشناسی بر گفته خودشان مبنی بر دانش آموز نادان از سیاست تاکید کردند و طرح افزایش سن رای دهندگان را تصویب کردند،اما غافل از آنکه با تصویب چنین طرحی بار دیگر نا آگاهی خود را از مسایل مبتلا به جامعه دانش آموزی اثبات کردند وبا صلب حق رای از دانش آموزان نشان دادند که آری ؛ مجلس هفتم ایران از قدرت دانش آموزان ایران می ترسد.

کپی برداری از متن آزاد است. نو یسنده متن: انسان آزاد                                                       

                                                       *به امید پیروزی*

پيام هاي ديگران ()        link        جمعه ٤ اسفند ،۱۳۸٥ - محسن رهاو انسان آزاد

onLoad and onUnload Example

JavaScript Codes